26 de març 2009

Paisatges del VI

Es tracta d’un nou impuls per promocionar la comarca de la Terra Alta. Paisatges del VI, pretén donar a conèixer d’una manera tranquil·la i relaxada el principal producte identificatiu de la nostra Comarca.

Aquest nou producte que avui presentem, no és l’eina definitiva per salvar el mon del vi ni a la gent que hi treballa. Aquest producte pretén ajudar a la promoció del nostre producte estrella.
Passejar per la nostra Comarca, aturar-se als llocs i contemplar els paisatges de la vinya fa que tots plegats, apreciem de manera definitiva els nostres valors.

Amb els temps que correm avui en dia, amb la crisis global que ens afecta de ple, les administracions tenim el deure i l’obligació d’estar al costat dels nostres administrats, tenim que posar les eines necessàries, per tal de sortir d’aquesta amenaça, el més aviat possible i amb la millor situació de cara al futur.

Tenim oportunitats i reptes, a la crisis que va viure el País als voltants dels anys 90, la nostra comarca hi va posar entusiasme i empenta per part de l’Administració de la Generalitat i per part dels emprenedors de la Comarca.

Avui tenim nous reptes, un nou LEADER, no al gust nostre, no val la pena entrar en detalls, però un nou programa europeu que des del Consell Comarcal, ja hi posem l’entusiasme i les ganes per tal de que els emprenedors de la nostra Comarca hi trobin una oportunitat. Des dels inicis dels LEADER la Comarca de la terra Alta ho va veure com una oportunitat, un repte. Ara passats aquests anys tenim un producte, el VI, amb una D.O. de qualitat, amb un centre del que ens sentim tots partícips. Un centre en funcionament que marca la imatge de la nostra D.O.

Tenim nous reptes, tenim que ajudar a la gent que vol incorporar-se al mon agrari, ser crítics si cal amb el mal funcionament del Contracte Global d’explotació, ser crítics si cal, amb els ajuts d’abandonament dels pagesos. Tots plegats vivim en una comarca que ha lluitat des de fa molts anys, amb aquesta lluita i saber estar em aconseguit coses importants com les dos Denominacions d’Origen, la del vi, que ja corre sola i la de l’Oli, que ja properament, disposarà d’un centre per promocionar el nostres Oli.

Tota aquesta realitat va caminant, juntament amb un turisme de qualitat i que cada dia té més expectatives de futur i amb una petita i mitjana empresa que també és base de la nostra Comarca.

Aquest nou paisatge del vi posa en valor un cop més la realitat de la Comarca de la terra Alta i posta de cara al futur com una eina més per al nostre desenvolupament.

FEINA FETA NO TÉ DESTORB. AP/7


Feina feta no té destorb. AP-7

El Congrés dels Diputats aprova per unanimitat la Proposició no de Llei de CiU sobre mesures urgents de millora de la seguretat viària en el tram urbà de N-340 en el municipi de L’Aldea.
El Diputat per Tarragona i Portaveu de CiU a la Comissió de Seguretat Viària, Jordi Jané, ha aconseguit avui que aquesta Comissió del Congrés dels Diputats aprovi per unanimitat la seva Proposició no de Llei.

Jané ha recordat que el tram urbà de la N-340 al seu pas per L’Aldea, mentre no sigui una realitat el desdoblament, és molt perillós. En els tres quilometres urbans passen diàriament 15.000 vehicles, molt d’ells camions, i es produeixen molts accidents. Jané ha destacat que l’any 2006 van ser 240 els accidents en aquest tram urbà i en els darrers tres anys han mort més de 6 persones.

Davant d’això cal adoptar mesures urgents i, per tant, el text que avui CiU ha aconseguit aprovar per unanimitat insta el Govern a “establir, en un termini màxim de tres mesos, mitjançant el diàleg entre l’Ajuntament de L’Aldea i la Generalitat de Catalunya, mesures urgents de millora de la seguretat viària en el tram urbà de la N-340 mitjançant l’increment, entre d’altres mesures, del nombre de passos de vianants”.

Així mateix, Jané també ha defensat que es pogués acordar la gratuïtat del peatge de l’AP-7, en el tram de l’Ebre (Ulldecona- Ametlla de Mar) mentre duren les obres, tal i com ja s’ha fet des de fa anys entre Torredembarra i la sortida de Salou-Reus i tal i com es demana de forma unànime des de tot el territori de Terres de l’Ebre.

No obstant, el Grup Socialista s’ha negat a acceptar aquesta proposta de gratuïtat del peatge i finalment no s’ha votat, amb l’objectiu de mantenir el consens que fins ara s’ha mantingut en aquest àmbit, tal i com han demanat els propis grups municipals de L’Aldea

Jané ha manifestat que si no s’arriba aviat a aquesta posició unànime plantejarà en les properes setmanes aquest punt de la gratuïtat, ja que existeix una majoria que ho pot fer possible encara que el PSOE hi voti en contra, ja que tota la resta de grups hi estan a favor.


Des de l’Aldea els representants de CIU han mostrat la seva satisfacció per l’acord, recordant però que el consens a l’Aldea es basa en la gratuïtat de l’AP-7 mentre durin les obres de la variant i de l’autovia.

Ebrediputats volem recordar que governen L’Aldea i la Generalitat, estan junts al Senat (es presenten junts i comparteixen programa), per tant tindrien que garantir la gratuïtat. Davant la manca de voluntat real de garantir la gratuïtat per part del tripartit és la gent de CIU qui ha de fer la feina efectiva , és Xavi Royo a L’Aldea i Jordi Jane a Madrid qui tenen que treballar i proposar per tal de defensar l’Aldea i les Terres de l’Ebre.
Hi ha una dita castellana que diu: “Caga mas un buey que cien golondrinos”. Fan més Royo i Jane que tot el tripartit, sigui a l’Aldea o a Madrid; i això que governen( o desgovernen) . Esperem que tothom sigui coherent i per tant que mantingui a Barcelona i a Madrid “lo que predica a L’Aldea”.
A petició de Xavi Royo i de la gent de Terres de l’Ebre presentarem com anuncia Jordi Jane la proposta de gratuïtat de l’AP7 , esperem una majoria favorable. Ara és possible, o millor dit sempre era possible , però ara més.
Com diu Xavi Royo “feina feta no te destorb”.