24 de febrer 2007

Nou Pla de Ports

Com sabeu, el Govern ha aprobat un nou Pla de Ports, que en lo que afecta a la costa de Tarragona, implica una previsió de 2.278 places noves. Un 70% del total. La més important, la creació d'una dàrsena esportiva al Port de Sant Carles de la Ràpita. La finalització del Port esportiu de Roda de Barà, l'ampliació de l'Ampolla i de Coma-Ruga, i Dàrsena esportiva dins del Port de Tarragona. El troç gran del pastís és per a Sant Carles de la Ràpita en amarratges esportius, però poca cosa en quant al port comercial o els usos pesquers

Us fem arribar les observacions generals fetes pel Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (CTESC), molt crític en el que fa a la planificació estratègica del conjunt de ports comercials. Trobem a faltar el Port de la Catalunya Sud als Alfacs, i veiem en el Pla molta retòrica suposadament ecologista i de sostenibilitat, però... com ja ven sent habitual, depent del color polític hi ha bula, com en qualsevol esglèsia dogmàtica. Aquí al Delta veurem torres de medició a Sant Jaume, plans parcials com el del Saliner, a La Ràpita, que demostren que el Pla Director de la Costa afecta de manera diferent a municipis de determinats colors polítics. El Pla de Ports no en podia ser una excepció.




Tot i això, celebrem que s'hagi tirat endavant, però s'han perdut 4 anys. Es queda curt, i es perd competitivitat en la nostra costa. No conté instruments de planificació imprescindibles, però no volem ser massa crítics. Preferim la part possitiva.








El dictamen del CTESC:
És un Dictamen PRECEPTIU. Un bon instrument per formar-se criteri de l'acció de govern. Us recomanem la lectura del Dictamen que fiquem a les vostres mans.