19 de juliol 2009

L’ A 68. La quinta columna. I el Finançament.



Al 2007, denunciàvem l’actitud del govern tripartit. Cap òrgan de govern ha fet res per tal de garantir la opció catalana de la A68. Ni la delegació del Govern, ni l’IDECE , ni el Departament de PTOP . Cap, ni un.



Alcaldes i entitats denunciàvem un acord que al 2007 ja estava fet. Els Governs i partits d' Aragó i València, pactaven contra l’opció catalana. PP - PSC-PSOE i govern català estaven d’acord amb la sortida de Vinaròs.



La societat civil va donar força a la reacció per tal d’evitar una pèrdua transcendental per al territori. Tant per la competitivitat industrial com per el futur turístic. El Port de Tarragona , l’aeroport de Reus , el turisme de Salou, el futur de polígon industrial del Catalunya Sud o el port dels Alfacs i el turisme del Delta i Ports perden competitivitat. Tot això és sabut. Tot molt evident.



Tant que la reacció de la Cambra de Comerç , com d’alguns alcaldes, van fer que es visualitzés un front unitari. Era veritablement unitari???




Havíem denunciat l’actitud d’alguns. Havíem preguntat per l’actitud de la taula del Sénia,el paper dels diputats i senadors socialistes , els representants del tripartit i pel compromís del Govern català.

Recordeu la pregunta d’on era Montilla???



AVUI ACUSEM :



Tots ells coneixien el pacte Arago-Valencia PP –PSOE. Tots podien evitar-lo i no ha van fer. Van fer veure que s’apuntaven al Front. Eren la quinta columna. Sí, els acusem de quinta columnistes. Ho eren i ho són.

No és nomes Madrid , és el govern català. És el tripartit.



NO SIGNAREM el pacte d’infraestructures si el desdoblament de l’eix de l’Ebre i de la N- 420 no hi figuren amb la mateixa prioritat i pressupost que la A-68 a Vinaròs.

Denunciem que no es casual el moment d’anunciar la decisió. Els dirigents del tripartit a Tarragona i a Terres de l’Ebre ho saben. Un conegut economista en un article sobre el finançament diu:"La pregunta es: ¿y de dónde saldrá el dinero? Hay dos posibilidades: subidas de impuestos y reducciones de otro tipo de gastos".



Ja sabem quin "gasto" no arribarà a l’Ebre. Ni al Camp de Tarragona.



El cost d' A 68 i Eix de l’Ebre supera en molt els dos mil milions d’euros L’A 68 per si sola entre 1000 i 2 mil d’inversió final . Tot un any de finançament. La compensació va a València i Aragó .
La quinta columna ens deixa sense l’equivalen de molts anys de finançament de Terres de l’Ebre i Camp de Tarragona. Intercanvien uns diners que no arribaran per unes infraestructures imprescindibles.



Són quinta columnistes i dissimulen amb fronts i monsergues. Ja n' hi ha prou!! Governen i ens deuen una resposta i uns pressupostos , no fronts ni comèdies!!! Parlant de Fronts; on és la veu de Foment del treball on és els famós Sr. Rosell. Això afecta directament a la competitivitat de territori i empreses.!!!Parlem de fronts: Aquesta és la famosa carretera de Tarragona a Alcolea del Pinar. L’Eix de comunicació bàsic entre el centre , el Mediterrani i la frontera amb Europa . La importància estratègica d’aquesta carretera és va fer palesa a la guerra civil , a la batalla de l’Ebre . La carretera era, és , bàsica per comunicar la resta de Catalunya amb l’Ebre. Les forces catalanes la defensàvem amb ungles i dents: Amb Sang. La quinta columna facilitava la seva destrucció. El bombardeig de Corbera es va fer per tallar aquesta carretera. Al no controlar-la les tropes de Franco van acabar surtin al Mediterrani per Vinaròs.



Avui la quinta columna ha triomfat. Tant amb el finançament, com amb la carretera. Ho han fet des de dins; amb befa a la història, a l’Ebre, al Camp de Tarragona i a Catalunya.



És el tripartit. Una veritable quinta columna. Ho denunciarem indignats . Ja ho varen fer al 2007. Ho denunciem amb un punt de provocació, contundència i..... amb raó.



Ja n' hi ha prou !!!