20 d’abril 2007

ADIF;RENFE i ELS POBRES POBLES




Si un ciutadà, entitat o institució de les Terres de l’Ebre, té algun problema relacionat amb conservació i manteniment d’infraestructures RENFE , té que dirigir-se a la “Dirección Ejecutiva de Mantenimiento de Infraestructura Gerencia de Producción de Valencia”. Així ho va haver de fer l’Ajuntament de l’Ampolla, per tal que ADIF fes una neteja dels terraplens que estan al centre del poble EL 24 d’agost de 2006 es va requerir a ADIF a procedir a la neteja, ara ADIF contesta que sí, que neteja, però atenció : “Los restos de vegetación generados, serán troceados, triturados y exentendidos IN SITU a ras del suelo.” Es tracta de canyes i vegetació enorme, (Vegeu la foto) al centre del poble; pot ser pitjor el remei que la enfermetat. L’estació, les andanes de l’Ampolla estan fetes una pena, no hi ha manteniment. L’Ajuntament no para de reclamar. Aquí no sóm ni rodalies, el desastre de NUL manteniment porta a situacions de vergonya a lo llarg de tot el recorregut. A “protestar a Valencia” , difícilment ens faran cas, però no pararem de denunciar-ho .

1 comentari:

Xavier Tomàs ha dit...

Sobta, que per a una reclamació respecte una instal·lació d'ADIF a Catalunya (a l'Ampolla en aquest cas), calgui dirigir-se a la Gerència Operativa de València. Però sobta més encara, quan pel que fa als assumptes relacionats amb les estacions de viatgers, el mateix municipi, estigui dintre de la Gerència Territorial de Viatgers de Barcelona.

Això és una mostra de com l'ADIF, ha adoptat bona part de les mancances de RENFE, amb una estructura territorial, com posa de relleu l'exemple de l'Ampolla, il·lògica i irracional.

En aquest sentit, també es troba a faltar mecanismes de comunicació i cooperació entre l'àmbit local i l'ADIF i RENFE. Sorprèn atès que aquests mecanismes, comissions, etc, sí són presents en molts altres àmbits, però no en lo que a l'administració ferroviària fa referència.

En resum doncs, avancem cap a un model de lliberalització ferroviària amb els mateixos defectes de quan es començà a teixir la xarxa ferroviària a Espanya, al segle XIX.