28 d’abril 2009

FORAT NEGRE


Ja ho vam dir fa temps en aquest mateix bloc: El forat negre, molt negre, ho dèiem a l'agost del 2007, refernint-nos a la política d'infraestrucutres del govern tripartit a Terres de l'Ebre. Dèiem: l’IDECE desaparegut, la Generalitat ni mu. Mentre, els alcaldes afectats per infraestructures bàsiques anàvem a València, a Madrid, al “ministerio” i ens adonàvem que el govern Valencià i l’aragonès, faciliten la baixada per Morella i Vinaròs, garanteixen el desdoblament de la 340 i les obres de l’autovia de l’Interior.. Aquí re, retards i “salvese el que pueda”. Es clar que N-340, autovia de Interior,l'anomenada autovia d’Aragó, el desdoblament de l'Eix de l’Ebre, l’anella viària del Delta, són prioritats que el Govern de la Generalitat té responsabilitat de coordinar i executar.




Sobre la baixada de l'autovia de l'Aragó per Catalunya, hem fet altres articles, com el que haviem fet uns mesos abans, al febrer del 2007: Proposta de resolució sobre l'eix de l'Ebre, on denunciavem el mutisme de la Taula del Sènia, i anunciavem diverses propostes de resolució al Parlament sobre el desdoblament de l'eix de l'Ebre i de la N420 per a defensar l'opció catalana, tal i com ja demanaven la Cambra de Comerç, i el Consell Econòmic i Social.


Durant aquests dos darrers anys, hem anat fent referències a aquesta infraestructura vital per a les nostres terres que és la baixada de l'autovia de l'Aragó, que si finalment acaba anant per Morella i Vinaròs, ens convertirà en un forat negre, molt negre.