05 de març 2007

NI RODALIES SOM

Parlar de trens i de Terres de l’Ebre és parlar d’una concepció de país i de política (i com no, de manipulació de l’opinió pública, a través de la publicada). El ministre Borrell va decidir treure les línies de tren que no eren rendibles, va iniciar tot el procés del que va denominar modernització de RENFE. Governava el PSOE i els alcaldes del denominat corredor del Mediterrani, anàvem a Madrid a reivindicar millores al projecte, traçats millors, o al menys ponts, per evitar l’aïllament d’una part dels nostres pobles. La prepotència d’aquella majoria absoluta no l’oblidarem mai, els que la vàrem viure. Algun dia haurem de documentar-la. El resultat és una concepció del país on els trens passen i no paren, on les estacions sobren, i la gent de zones demogràficament no massa poblades, econòmicament no massa potents, veuen com el transport públic és un luxe no fet per a ells. El preu polític però, no el paga el govern responsable de la planificació ferroviària, entre altres coses perquè com se sap, els governs d’esquerres no són culpables mai de res ( primera regla de la memòria no tan històrica ) i segon, perquè aquí tenim una cohort de creadors d’opinió que han preferit criminalitzar a certs alcaldes, “alcaldets”, i cagabanduries , com a fórmula de salvar les sigles del PSOE, i de pas, desgastar als governs de CiU.

El fet és que no només a Terres de l’Ebre, a tots dos països, el nostre i el que no pot governar CiU. El dibuix ferroviari deixa entre AVE i Regionals moltes parts sense una bona comunicació ferroviària, i a moltes ciutats, a part de Tortosa, sense estació.

A la gran ciutat, la nostra, això es soluciona amb la xarxa de rodalies, per una part ferrocarrils de la Generalitat, que funcionen com els d’un país tradicionalment aliat amb Anglaterra, és a dir molt bé, per l’altra part, les rodalies gestionades per aquells que creuen que nació i concepte social són coses diferents. Que els petits pobles s’han de deixar de polítiques de campanar, perquè l’important és l’interès d’estat, i que l’únic estat possible és l’Espanya plural del PSOE .

Ara rodalies no va, no funciona. Aquí, no sóm ni de rodalies. Ni tard!! ens arriba el tren. Aquí, els trens no arriben, passen. Alguns ens fan el fotut favor de parar. Sabeu quin plaer seria saber, que el tren de cada hora arribarà avui, encara que sigués en retard?. “Hosti tu, un somni”. Però no, no som ni de rodalies. Fa, però, uns dos - tres anys que hem notat com, Renfe, Adif o qui cony sigui ha deixat de netejar els terraplens, de canviar les bombetes, de mantenir les instal·lacions i la línea que passa per dins dels nostres pobles. Al final, l’hem de netejar naltros per a que passen ells.

Doncs bé, ja anunciem que iniciarem contactes amb diversos alcaldes, per tal de denunciar l’estat de les instal·lacions per les que veiem passar el tren.

Sabem com reaccionà el Govern de Catalunya. El tripartit massa preocupat com està, per defensar al PSOE, per la pluja fina, i per saber si per La Pobla de Massaluca passa el tren. Però ja que ells no ens defensen, iniciarem accions a través dels alcaldes, per tal de denunciar-ho i intentar defensar-nos. Ho farem.

1 comentari:

Ebrediputats ha dit...

Ens hem adonat que vam fer un error lingüístic al redactar aquest article. Vam ficar "rentable" enlloc de "rendible". Errare humanum est, i també ho és rectificar.