26 de març 2009

FEINA FETA NO TÉ DESTORB. AP/7


Feina feta no té destorb. AP-7

El Congrés dels Diputats aprova per unanimitat la Proposició no de Llei de CiU sobre mesures urgents de millora de la seguretat viària en el tram urbà de N-340 en el municipi de L’Aldea.
El Diputat per Tarragona i Portaveu de CiU a la Comissió de Seguretat Viària, Jordi Jané, ha aconseguit avui que aquesta Comissió del Congrés dels Diputats aprovi per unanimitat la seva Proposició no de Llei.

Jané ha recordat que el tram urbà de la N-340 al seu pas per L’Aldea, mentre no sigui una realitat el desdoblament, és molt perillós. En els tres quilometres urbans passen diàriament 15.000 vehicles, molt d’ells camions, i es produeixen molts accidents. Jané ha destacat que l’any 2006 van ser 240 els accidents en aquest tram urbà i en els darrers tres anys han mort més de 6 persones.

Davant d’això cal adoptar mesures urgents i, per tant, el text que avui CiU ha aconseguit aprovar per unanimitat insta el Govern a “establir, en un termini màxim de tres mesos, mitjançant el diàleg entre l’Ajuntament de L’Aldea i la Generalitat de Catalunya, mesures urgents de millora de la seguretat viària en el tram urbà de la N-340 mitjançant l’increment, entre d’altres mesures, del nombre de passos de vianants”.

Així mateix, Jané també ha defensat que es pogués acordar la gratuïtat del peatge de l’AP-7, en el tram de l’Ebre (Ulldecona- Ametlla de Mar) mentre duren les obres, tal i com ja s’ha fet des de fa anys entre Torredembarra i la sortida de Salou-Reus i tal i com es demana de forma unànime des de tot el territori de Terres de l’Ebre.

No obstant, el Grup Socialista s’ha negat a acceptar aquesta proposta de gratuïtat del peatge i finalment no s’ha votat, amb l’objectiu de mantenir el consens que fins ara s’ha mantingut en aquest àmbit, tal i com han demanat els propis grups municipals de L’Aldea

Jané ha manifestat que si no s’arriba aviat a aquesta posició unànime plantejarà en les properes setmanes aquest punt de la gratuïtat, ja que existeix una majoria que ho pot fer possible encara que el PSOE hi voti en contra, ja que tota la resta de grups hi estan a favor.


Des de l’Aldea els representants de CIU han mostrat la seva satisfacció per l’acord, recordant però que el consens a l’Aldea es basa en la gratuïtat de l’AP-7 mentre durin les obres de la variant i de l’autovia.

Ebrediputats volem recordar que governen L’Aldea i la Generalitat, estan junts al Senat (es presenten junts i comparteixen programa), per tant tindrien que garantir la gratuïtat. Davant la manca de voluntat real de garantir la gratuïtat per part del tripartit és la gent de CIU qui ha de fer la feina efectiva , és Xavi Royo a L’Aldea i Jordi Jane a Madrid qui tenen que treballar i proposar per tal de defensar l’Aldea i les Terres de l’Ebre.
Hi ha una dita castellana que diu: “Caga mas un buey que cien golondrinos”. Fan més Royo i Jane que tot el tripartit, sigui a l’Aldea o a Madrid; i això que governen( o desgovernen) . Esperem que tothom sigui coherent i per tant que mantingui a Barcelona i a Madrid “lo que predica a L’Aldea”.
A petició de Xavi Royo i de la gent de Terres de l’Ebre presentarem com anuncia Jordi Jane la proposta de gratuïtat de l’AP7 , esperem una majoria favorable. Ara és possible, o millor dit sempre era possible , però ara més.
Com diu Xavi Royo “feina feta no te destorb”.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Si la gratuïtat és literal em sembla perfecte. Ara bé, si significa bonificació ja no estarem parlant del mateix cas que Torredembarra-Port Aventura sinó d'una altra cosa. Implicarà una despesa en Teletacs que no té cap justificació, i que suposa un greuge comparatiu a la situació que durant moltíssim temps s'ha produït al camp de Tarragona.

Anònim ha dit...

Estic d'acord la gratuïtat ha de ser igual a Torredembarra- Port Aventura i no bonificacions. L a proposta ha de ser aquesta. F Sancho

Unknown ha dit...

Celebro la postura. Crec que és el primer cop que ho llegeixo amb claredat. Fins ara semblava que tots els grups polítics feien bona la bonificació, feien bona la compensació d'aquesta amb el negoci dels Teletac.